E post

Neste på vår liste over verktøy for å bygge varige relasjoner med potensielle kandidater er e-posten. Den utmerker seg faktisk når det gjelder å formidle visse aspekter av meldinger på en måte som gjenspeiler publikum.

Nøkler for effektiv kommunikasjon inkluderer å sørge for at du har fått aktivt samtykke (opt-in*) om å sende de e post, hold meldingene dine korte og konsise (husk å segmentere listen din riktig), og inkluderer lenker til relevante landingssider og / eller stillingsbeskrivelser.

*(Hva er opt-in?) Innen markedsføring betyr begrepet opt-in å bygge markedsføringslister basert på aktivt samtykke. Dette er en motsetning til opt-out. Eksempel: En bedrift som arbeider etter metoden opt-in krever at en nyhetsbrevabonnent aktivt melder seg på bedriftens nyhetsbrev for å bli abonnent.

Sørg også for at kampanjene dine er sjeldne, og at de oppfordrer folk til å følge deg på sosiale medier, der du kan legge ut oftere. E-postkampanjer som sendes ut for regelmessig (ofte), kan komme som spam, og du vil ikke utvikle et rykte for å spamme folk. Samt at de fleste har et spamfilter i e posten sin.

Pass på at du har noen til å svare på alle tilbakemeldingene på e-postkampanjene dine for å opprettholde omdømmet til employer brandet ditt. Rask og ekte interaksjon med søkere og kandidater på tvers av alle plattformer er viktig for å pleie forhold, bygge tillit og markedsføre employer brandet ditt.

Opptil 58% av kandidatene vil ikke søke seg til et selskap igjen hvis de har en eneste dårlig erfaring, og å bli ignorert er definitivt en dårlig opplevelse.

Selv bruker vi Newsletter, men det finnes mengder av verktøy på nettet.

Vi anbefaller på det sterkeste at du setter deg inn i lovverket om  GDPR og datalagring. Da dette går direkte inn i e-post markedsføring og samtykke!!

nb_NONorwegian