Sett dine innkommende rekrutteringsmål – Inbound recruitment

De beste strategiene for å tiltrekke seg talent, er å nøye tilpasse selskapets strategiske plan og overordnede forretningsbehov. Inbound recruitment er ikke noe unntak. Strategien du utvikler må fremme dine HR-målene, i tillegg til å hjelpe selskapet som helhet i retning av sine bredere mål.

Når du planlegger din Inbound recruitment strategi, er det viktig å sette prosessmål for å måle suksessen din. Hvordan vet du om din Inbound recruitment fungerer uten en referanse som bestemt av KPI og beregninger som er beskrevet tidlig i prosessen?

Disse målene burde følge SMART-rubrikken:

Fokuser på mål som fungerer for din virksomhet. Inbound recruitments mål er ikke en one-size-fits-all. Faktisk bør målene dine være delvis basert på størrelsen på virksomheten din. Tross alt har en oppstarts bedrift og et stort selskap vidt forskjellige behov. Sett mål basert på hva bedriften din kan oppnå. Disse målene kan endres over tid når virksomheten din vokser, men de bør utvikle seg naturlig og logisk. SMART-målrubriken er testet over tid og veletablert. Det er faktisk vist at det er en suksessrate på 76% når SMART-mål er satt, en handlingsplan er på plass og målene deles med en ansvarlig partner. Bruk denne raske og enkle malen nedenfor for å komme i gang:

Et eksempel vil være:

Å sette dine SMART-mål er bare det første trinnet. Deretter må du legge ut en klar handlingsplan som inkluderer trinnvise leveranser for å sikre at hvert medlem av teamet ditt er ombord med målene og vet hvilken rolle de spiller i prosessen.

nb_NONorwegian