Søk
Close this search box.

Marketing – Rekruttering, HR og Employer Branding

Marketing innen Rekruttering, HR og Employer Branding.

I dag er markedsføring en del av Rekruttering , HR og Employer Branding.

Vi har spesielt 3 hovedlinjer vi fokuserer på angående marketing i forbindelse med Employer Branding.

  • Recruitment marketing
  • Hr marketing
  • Inbound marketing

Recruitment marketing

Rekruttering i dag er ikke bare rekruttering, det er også markedsføring.  Dette kalles Recruitment Marketing og er et eget fag.

Vi utfører Recruitment Markedsføring for bedriften, som handler om de tiltak man gjør utad mot kandidater aktivt.

Vi tar på oss oppgaven med å fortelle deres historie som gjør at dere tiltrekker kandidater.

Tjenester:

  • SoMe revisjon og ny SoMe plan og Kampanjer – hvilke kanaler, hvilke kandidater, organisk vekst eller betalt annonsering
  • Rekrutteringsside revisjon og ny rekrutteringsside plan

Spørsmål som kommer opp er; hvordan kan vi markedsføre, hvor skal vi markedsføre og hvor ofte?

Enten du sliter med å ansette topptalent, eller beholde de beste medarbeiderne dine, kan EmployerBrand.no undersøke, analysere og forbedre ditt nåværende tilbud til de ansatte.

Vi kan skreddersy programmet vårt for å møte alle størrelser på en organisasjon eller ethvert budsjett.

Programmet kan inkludere hele eller deler av følgende:

  • En Employer Brand revisjon
  • Medarbeiderundersøkelse
  • Strategier for Employer Branding
  • Design og levering

Hr Marketing

Hr Marketing er hvordan man markedsfører innad til ansatte og team i selskapet.

Employer Branding skal vise utad selskapets fordeler og goder, til både potensielle nye kandidater som ennå ikke jobber hos dere, og de nåværende ansatte. Når man starter en Hr Marketing plan på Employer Branding, er det viktig å ha med seg alle ansatte, slik at man får gode “brand ambasadører“. Det handler også om at man som selskap blir mer gjennomsiktig.

Intern HR-markedsføring

Intern HR-markedsføring fokuserer på å lage innhold som fremmer bedriftens mål, produkter og tjenester til dine eksisterende ansatte. Hensikten er å utdanne ansatte om produktet ditt, fremme brand ambassadører og øke ansattes engasjement.

Vi fasiliterer interne HR-markedsføringsinitiativer via e-post, kunnskapshub, varslinger om ansattes dashbord, opplæringsøkter, etc.

Fordelene med intern markedsføring inkluderer:

  •     Økt medarbeidertilfredshet
  •     Gir klarhet om organisasjonens visjon
  •     Forbedret kundeservice
  •     Bedre rekruttering og Employer Brand

Kampanjer

 

Vi i Employer Brand hjelper dere med prosessen med å:

  • Kartlegge med ledelsen og ansatte om selskapets Employer Brand
  • Utførelse av undersøkelser i organisasjonen blandt ansatte
  • Planlegge og utføre employer branding med: – HR Marketing, Social Recruitment og Inbound Recruitment.

Inbound Marketing

Inbound Marketing

 

En inbound recruitmentstrategi kan hjelpe selskapet å heve seg over konkurrentene dine som satser på den samme gamle taktikken. Det er prosessen med å engasjere og bygge relasjoner med kandidater over en lengre tidsperiode, og kommunisere ditt Employer Brand og “employee value proposition” ved hvert berøringspunkt med kandidater, slik at deres interesse for å jobbe for din bedrift vokser gradvis.

  • Vi gjennomgår selskapets brand lovnad
  • Vi gjenomgår selskapets kultur
  • Vi bygger en EVP – Employe value proposition.

Gjennom workshops finner vi hva potensielle kandidater finner på deres sider, slik at de blir interessert i å bli en søker. – Inbound recruitment marketing.

Hva er din langsiktige plan for å tiltrekke deg kandidater?

 

Kandidater går gjennom flere kontaktpunkter under sin reise før de bestemmer seg for å søke på en av dine ledige stillinger. Å forstå denne reisen er helt avgjørende for å forbedre den samlede kandidatopplevelsen og tilegne seg de beste talentene.

Etter hvert som det globale arbeidsmarkedet har blitt mer og mer kandidatsentrert de siste årene, blir det stadig vanskeligere å beholde kandidater helt til enden i søknadstrakten. Hvis de når som helst mister interessen i prosessen eller føler seg oversett, vil de heller bruke tiden sin på å søke hos en konkurrent i stedet.

Å forstå hva kandidater gjennomgår, når de beveger seg gjennom kandidatens kontaktpunkter du har opprettet, kan hjelpe deg med å forbedre den samlede kandidatopplevelsen, redusere kostnadene og tiden for å ansette, og bygge et sterkere employer brand.

Dette kalles kandidat reisen eller opplevelsen – Vi går igjennom alle kontaktpunkter med dere.

  • En Employer Brand revisjon
  • Medarbeiderundersøkelse
  • Strategier for Employer Branding
  • Design og levering av landingsside
  • Intern Employer Brand strategi
  • Brand Ambassadør plan
  • Employe Spotlight

 

  • Vi gjennomgår selskapets brand lovnad
  • Vi gjenomgår selskapets kultur
  • Vi bygger en EVP – Employee value proposition.
  • Gjenomgår selskapets kandidat reise og opplevelse
nb_NONorwegian