Kultur

Veiledning til bedriftskultur

Hvordan håndtere de åtte kritiske kultur elementene i organisasjonslivet Ledere blir ofte forvirret av kultur, fordi mye av det er forankret i usagt atferd, tankesett og sosiale mønstre. Strategi og kultur er blant de viktigste verktøy til toppledernes disposisjon, i deres uendelige søken etter å opprettholde organisatorisk levedyktighet og effektivitet. Strategi gir en formell logikk […]

Veiledning til bedriftskultur Read More »

Bedriftskultur

Bedriftskultur Definisjon: Bedriftskultur er en blanding av omgjengelighet og solidaritet i en organisasjon. Det kan forstås som etikk, verdier, oppfatning, atmosfære, praksis, holdninger og tro som deles av de ansatte i et selskap for å oppnå organisatoriske formål og mål. For eksempel; La oss ta et eksempel på et verdenskjent svenskbasert møbelmerke ‘Ikea’. Selskapets positive

Bedriftskultur Read More »

nb_NONorwegian